GMN orsócsapágyak

GMN orsócsapágyak

A GMN standard méretű (S,SM és KH) orsócsapágyai rendkívül széles választékkal kaphatók mind a méret, a típus és kivitel tekintetében.

A GMN orsócsapágyai magas minőségű és költséghatékony megoldásokat kínálnak a felhasználóknak.

A GMN orsócsapágyak főbb jellemzői:

  • Furattartomány 5-120mm-ig
  • Anyag: szabvány 100Cr6 csapágyacélból, vagy hibrid csapágyként a gyűrűk 100Cr6 csapágyacélból, a golyók kerámiából
  • Nagy radiális és axiális terhelés tűrése
  • Nagyfokú merevség és terhelhetőség,
  • Párban egy másik orsócsapággyal kell beépíteni
  • A mélyhornyú csapágyakhoz viszonyítva nagyobb méretű golyók
  • Magas fordulatszámokra alkalmas
  • Pontossági osztályok: P4 / P2 = ABEC7 / ABEC9, ezen kívül HG és UP - a GMN által felállított belső gyári szabvány osztályok
    n x dm < 2,6 x 106 mm/min, a kiviteltől és kenéstől függően

 

A GMN orsócsapágyaknaknak 3féle fő típusuk van:

  • Alap típusok
  • Speciális direkt olajkenésű típusok
  • Speciális direkt zsírkenésű típusok
  • Speciális szétszerelhető típusok

 

Alap típusok

S Típus

A GMN széles termékkínálattal rendelkezik az S típusból mind a fordulatszám, a terhelhetőség és a méret szempontjából.

S típus jellemzői:

  • Standard orsócsapágy
  • Magas fordulatszám és merevség
  • Rendkívül költségkímélő és megbízható
  • Standard hatásszög 15° és 25
  • Referencia fordulatszám faktor: n x dm = 1.7 x 106 mm/min
  • Nagy terhelést képes elviselni
  • Hybrid csapágygolyós kivitelben is kapható

További információ >>

 

SM típus

Az SM typus 20%-al nagyobb maximális fordulatszámot képes elviselni, mint az "S" típus, köszönhetően az optimalizált belső geometriának.

SM típus jellemzői:

  • Optimalizált belső gyűrű kenés a magas fordulatszámokhoz
  • Magas élettartam a minimalizált súrlódásnak köszönhetően
  • Nagyfokú üzembiztonság magas hőmérsékleten is a nagy radiális hézagnak köszönhetően
  • Alacsony üzemi hőmérséklet a minimalizált súrlódásnak köszönhetően
  • Standard hatásszög 15°, 17° vagy 19°
  • Referencia fordulatszám faktor: n x dm = 2.0 x 106 mm/min
  • Hybrid csapágygolyós kivitelben is kapható

További információ >>

 

KH típus

A KH széria kimagasló tulajdonságokkal rendelkezik a fordulatszám, az élettartam és a költséghatékonyság tekintetében, köszönhetően az optimalizált geometriájának.

KH típus jellemzői:

-Tömített változat: Belül élettartam kenést biztosító Lubcon HS Turmogrease L252-es gépzsírral, vásárlói kérés esetén másfajta kenőanyaggal.

  • Nyitott változat: Olajkenésre tervezve
  • Optimalizálva a legnagyobb sebességekre
  • Alacsony üzemi hőmérséklet az optimalizált futófelület geometriának köszönhetően
  • Nagyfokú üzembiztonság magas hőmérsékleten is a nagy radiális hézagnak köszönhetően
  • Optimalizált csapágygolyó mennyiség és átmérő a legjobb terhelés elosztás érdekében
  • Standard hatásszög 15°, 17° vagy 25°
  • A non-kontakt tömítésnek köszönhetően nincs sebességcsökkenés, és ezek a tömítések megőrzik stabilításukat egészen 120 °C-ig
  • A beszerelési pozíciótol függetlenül, a tömítések meggátolják a kenőzsír kifolyását, és nagyban lecsökkentik annak kiszáradását
  • Használatával meg lehet spórolni további tömítések beszerelését
  • Kevésbé érzékeny a szennyeződésekre

Referencia fordulatszám faktor: n x dm = 2.1 x 106 mm/min

  • Hybrid csapágygolyós kivitelben is kapható

 További információ >>

 

Direkt olajkenésű típusok

A hagyományos olajkenésű csapágyak esetében, a kenőanyagot egy külső olajozó rendszer pótolja a hosszú élettartam érdekében. Ezek a direkt-olajkenésű csapágyak el vannak látva egy apró furattal a külső gyűrűn. Ezen a furaton keresztül lehet a csapágy belső részébe juttatni a kenőolajat.

+A Speciális típus

Olajutántöltő nyílás a futófelülethez a nyitott oldalon

+A Speciális típus jellemzői:

  • A legnagyobb sebességekre optimalizálva
  • Megnövekedett csapágy élettartam
  • Magas üzembiztonság
  • Jelölési példa: HY SMA 6005

 További információ >>

 

+AB Speciális típus

Olajutántöltő nyílás a futófelületben a zárt oldalon

+AB Speciális típus jellemzői:

  • A legnagyobb sebességekre optimalizálva
  • Megnövekedett csapágy élettartam
  • Magas üzembiztonság
  • Jelölési példa: HY SMAB 6006

 További információ >>

 

+L Speciális típus

Olajutántöltő nyílás a futófelületben a nyitott oldalon és tömítés O-gyűrűkkel

+L Speciális típus jellemzői:

  • A legnagyobb sebességekre optimalizálva
  • Megnövekedett csapágy élettartam
  • Magas üzembiztonság
  • Az olajutántöltő nyílás pozíciója lehetővé teszi, hogy kompatibilis legyen a legtöbb olajozó rendszerrel
  • Jelölési példa: HY SML 6007

 További információ >>

 

+LB Speciális típus

Olajutántöltő nyílás a futófelületben a zárt oldalon és tömítés O-gyűrűkkel

+LB Speciális típus jellemzői:

  • A legnagyobb sebességekre optimalizálva
  • Megnövekedett csapágy élettartam
  • Magas üzembiztonság
  • Az olajutántöltő nyílás pozíciója lehetővé teszi, hogy kompatibilis legyen a legtöbb olajozó rendszerrel
  • Jelölési példa: HY SMLB 6008

További információ >>

 

Direkt zsírkenésű típusok

Általánosságban elmondható, hogy egy csapágy (főleg ha nagy fordulatszámon üzemel) csak akkor tud a lehető leghosszabb ideig jól működni, ha állandóan biztosítva van az olajutánpótlás. Ehhez azonban komplex olajozó rendszerre van szükség. Pontosan ezért fejlesztette ki a GMN ezeket a direkt zsírkenésű csapágyakat, hogy létrehozzon egy olyan típust, ami ezek nélkül a komplex olajozó rendszerek nélkül is a lehető legtovább képes működni. A gépzsírt a direkt olajkenésű csapágyakhoz hasonlóan a külső gyűrűn található furaton keresztül lehet bejuttatni.

+AG Speciális típus

Kenőanyag-utántöltő nyílás a futófelületben a nyitott oldalon

+AG Speciális típus jellemzői:

  • Optimalizálva a legnagyobb sebességekre (sebesség faktor: n · dm to 2.3 · 106 mm/min)
  • Maximális élettartam (egészen 10-es faktorig)
  • A bejuttatott gépzsír könnyedén eloszlik a csapágygolyók között
  • Magas üzembiztonság
  • Alacsony üzemelési költség
  • Jelölési példa: HY SMAG 6005S

További információ >>

 

Speciális, szétszerelhető csapágytípusok

A GMN kifejlesztett olyan nagy teljesítményű, „BNT” és „BHT” típusjelölésű orsócsapágyakat, melyek biztosítják a gyors és egyszerű szét- és összeszerelhetőséget, mely nagyban megkönnyíti a beépítést és a karbantartást.

BNT és BHT Speciális típusok

+BNT és BHT Speciális típus jellemzői:

  • Csapágygolyó-tartó keret (a csapágygolyók nem esnek ki és gurulnak el a belső gyűrű eltávolításakor)
  • A belső keret a külső gyűrű által meg van vezetne, ami biztosítja az egyenletes futást
  • Könnyű összeszerelhetőség
  • Ha a belső gyűrű a helyén van, akkor a forgó részek kiegyensúlyozhatóak
  • Előre meghatározott csapágy axiális hézag beállítása lehetséges

További információ >>

 

Vissza