A GMN standard méretű (S,SM és KH) orsócsapágyai rendkívül széles választékkal kaphatók mind a méret, a típus és kivitel tekintetében.
A GMN orsócsapágyai magas minőségű és költséghatékony megoldásokat kínálnak a felhasználóknak.
A GMN orsócsapágyak főbb jellemzői:
- Furattartomány 5-120mm-ig
- Anyag: szabvány 100Cr6 csapágyacélból, vagy hibrid csapágyként a gyűrűk 100Cr6 csapágyacélból, a golyók kerámiából
- Nagy radiális és axiális terhelés tűrése
- Nagyfokú merevség és terhelhetőség,
- Párban egy másik orsócsapággyal kell beépíteni
- A mélyhornyú csapágyakhoz viszonyítva nagyobb méretű golyók
- Magas fordulatszámokra alkalmas
- Pontossági osztályok: P4 / P2 = ABEC7 / ABEC9, ezen kívül HG és UP - a GMN által felállított belső gyári szabvány osztályok
n x dm < 2,6 x 106 mm/min, a kiviteltől és kenéstől függően
A GMN orsócsapágyaknaknak 3féle fő típusuk van:
- Alap típusok
- Speciális direkt olajkenésű típusok
- Speciális direkt zsírkenésű típusok
- Speciális szétszerelhető típusok
Alap típusok
S Típus
A GMN széles termékkínálattal rendelkezik az S típusból mind a fordulatszám, a terhelhetőség és a méret szempontjából.
S típus jellemzői:
- Standard orsócsapágy
- Magas fordulatszám és merevség
- Rendkívül költségkímélő és megbízható
- Standard hatásszög 15° és 25
- Referencia fordulatszám faktor: n x dm = 1.7 x 106 mm/min
- Nagy terhelést képes elviselni
- Hybrid csapágygolyós kivitelben is kapható
További információ >>
SM típus
Az SM typus 20%-al nagyobb maximális fordulatszámot képes elviselni, mint az "S" típus, köszönhetően az optimalizált belső geometriának.
SM típus jellemzői:
- Optimalizált belső gyűrű kenés a magas fordulatszámokhoz
- Magas élettartam a minimalizált súrlódásnak köszönhetően
- Nagyfokú üzembiztonság magas hőmérsékleten is a nagy radiális hézagnak köszönhetően
- Alacsony üzemi hőmérséklet a minimalizált súrlódásnak köszönhetően
- Standard hatásszög 15°, 17° vagy 19°
- Referencia fordulatszám faktor: n x dm = 2.0 x 106 mm/min
- Hybrid csapágygolyós kivitelben is kapható
További információ >>
KH típus
A KH széria kimagasló tulajdonságokkal rendelkezik a fordulatszám, az élettartam és a költséghatékonyság tekintetében, köszönhetően az optimalizált geometriájának.
KH típus jellemzői:
-Tömített változat: Belül élettartam kenést biztosító Lubcon HS Turmogrease L252-es gépzsírral, vásárlói kérés esetén másfajta kenőanyaggal.
- Nyitott változat: Olajkenésre tervezve
- Optimalizálva a legnagyobb sebességekre
- Alacsony üzemi hőmérséklet az optimalizált futófelület geometriának köszönhetően
- Nagyfokú üzembiztonság magas hőmérsékleten is a nagy radiális hézagnak köszönhetően
- Optimalizált csapágygolyó mennyiség és átmérő a legjobb terhelés elosztás érdekében
- Standard hatásszög 15°, 17° vagy 25°
- A non-kontakt tömítésnek köszönhetően nincs sebességcsökkenés, és ezek a tömítések megőrzik stabilításukat egészen 120 °C-ig
- A beszerelési pozíciótol függetlenül, a tömítések meggátolják a kenőzsír kifolyását, és nagyban lecsökkentik annak kiszáradását
- Használatával meg lehet spórolni további tömítések beszerelését
- Kevésbé érzékeny a szennyeződésekre
Referencia fordulatszám faktor: n x dm = 2.1 x 106 mm/min
- Hybrid csapágygolyós kivitelben is kapható
További információ >>
Direkt olajkenésű típusok
A hagyományos olajkenésű csapágyak esetében, a kenőanyagot egy külső olajozó rendszer pótolja a hosszú élettartam érdekében. Ezek a direkt-olajkenésű csapágyak el vannak látva egy apró furattal a külső gyűrűn. Ezen a furaton keresztül lehet a csapágy belső részébe juttatni a kenőolajat.
+A Speciális típus
Olajutántöltő nyílás a futófelülethez a nyitott oldalon
+A Speciális típus jellemzői:
- A legnagyobb sebességekre optimalizálva
- Megnövekedett csapágy élettartam
- Magas üzembiztonság
- Jelölési példa: HY SMA 6005
További információ >>
+AB Speciális típus
Olajutántöltő nyílás a futófelületben a zárt oldalon
+AB Speciális típus jellemzői:
- A legnagyobb sebességekre optimalizálva
- Megnövekedett csapágy élettartam
- Magas üzembiztonság
- Jelölési példa: HY SMAB 6006
További információ >>
+L Speciális típus
Olajutántöltő nyílás a futófelületben a nyitott oldalon és tömítés O-gyűrűkkel
+L Speciális típus jellemzői:
- A legnagyobb sebességekre optimalizálva
- Megnövekedett csapágy élettartam
- Magas üzembiztonság
- Az olajutántöltő nyílás pozíciója lehetővé teszi, hogy kompatibilis legyen a legtöbb olajozó rendszerrel
- Jelölési példa: HY SML 6007
További információ >>
+LB Speciális típus
Olajutántöltő nyílás a futófelületben a zárt oldalon és tömítés O-gyűrűkkel
+LB Speciális típus jellemzői:
- A legnagyobb sebességekre optimalizálva
- Megnövekedett csapágy élettartam
- Magas üzembiztonság
- Az olajutántöltő nyílás pozíciója lehetővé teszi, hogy kompatibilis legyen a legtöbb olajozó rendszerrel
- Jelölési példa: HY SMLB 6008
További információ >>
Direkt zsírkenésű típusok
Általánosságban elmondható, hogy egy csapágy (főleg ha nagy fordulatszámon üzemel) csak akkor tud a lehető leghosszabb ideig jól működni, ha állandóan biztosítva van az olajutánpótlás. Ehhez azonban komplex olajozó rendszerre van szükség. Pontosan ezért fejlesztette ki a GMN ezeket a direkt zsírkenésű csapágyakat, hogy létrehozzon egy olyan típust, ami ezek nélkül a komplex olajozó rendszerek nélkül is a lehető legtovább képes működni. A gépzsírt a direkt olajkenésű csapágyakhoz hasonlóan a külső gyűrűn található furaton keresztül lehet bejuttatni.
+AG Speciális típus
Kenőanyag-utántöltő nyílás a futófelületben a nyitott oldalon
+AG Speciális típus jellemzői:
- Optimalizálva a legnagyobb sebességekre (sebesség faktor: n · dm to 2.3 · 106 mm/min)
- Maximális élettartam (egészen 10-es faktorig)
- A bejuttatott gépzsír könnyedén eloszlik a csapágygolyók között
- Magas üzembiztonság
- Alacsony üzemelési költség
- Jelölési példa: HY SMAG 6005S
További információ >>
Speciális, szétszerelhető csapágytípusok
A GMN kifejlesztett olyan nagy teljesítményű, „BNT” és „BHT” típusjelölésű orsócsapágyakat, melyek biztosítják a gyors és egyszerű szét- és összeszerelhetőséget, mely nagyban megkönnyíti a beépítést és a karbantartást.
BNT és BHT Speciális típusok
+BNT és BHT Speciális típus jellemzői:
- Csapágygolyó-tartó keret (a csapágygolyók nem esnek ki és gurulnak el a belső gyűrű eltávolításakor)
- A belső keret a külső gyűrű által meg van vezetne, ami biztosítja az egyenletes futást
- Könnyű összeszerelhetőség
- Ha a belső gyűrű a helyén van, akkor a forgó részek kiegyensúlyozhatóak
- Előre meghatározott csapágy axiális hézag beállítása lehetséges
További információ >>